Loading

Our Services

Service

Gumiszerelés

A megfelelő abroncs kiválasztása és helyes módon történő használata, nem csak a menetbiztonság, de kényelmi és költséghatékonysági szempontok miatt is fontos kérdés. 
Mindenek előtt meg kell felelni a kerekekre vonatkozó üzemeltetési feltételek szabályainak. A felszerelt abroncs méretét, sebességhatárát és terhelhetőségét figyelembe kell venni a jármű vonatkozói adataival.

Mindig az évszaknak megfelelő gumikat kell használni, hogy maximalizáljuk mind a hatékonyságot, mind a biztonságot autónk használata során. Ezen túlmenően a gumik állapotát is figyelni kell és időben cserélni azokat:

  • a nyári gumik esetében a minimális profilmélység 1.6mm, de nem érdemes megvárni ezt a határértéket, inkább 2-3mm elérésénél váltani, vagy legkésőbb a 10 éves gumikat cserélni
  • téli gumi esetén 4mm és 6 év a határ, melynek elérése előtt új gumi vásárlása szükséges.


A piaci kínálat igen széles palettán mozog ár-érték arányban, ezért érdemes minden esetben egyeztetni szerelőinkkel az optimális kerék kiválasztása érdekében.

Az Európai Parlament rendelete alapján minden új gumiabroncsot cimkével kell ellátni, melyek a következő adatokat tartalmazzák:

  • üzemanyag takarékosság – gördülési ellenállás
  • nedves úton való fékezés, tapadás
  • külső zajszint, gördülési zaj.

Ezen kívül még számos tényező játszhat szerepet a döntés meghozatalában. Az autógumik oldalán minden lényeges információ megtalálható:

  1. méretek (szélesség, magasság, átmérő)
  2. megengedett maximális súlyterhelés
  3. megengedett legnagyobb sebesség
  4. gyártási idő (DOT szám).
Centírozás

A kerék kiegyensúlyozását jelenti, melynek során a szerelvény sugárirányú és oldalirányú súlyelosztása tökéletes állapotba kerül.
Elengedhetetlen feltétele a biztonságos közlekedésnek, mert a centírozatlan kerék nagyobb sebességnél az autó rázkódását okozza, amellett, hogy a gumi gyorsabb és szabálytalan kopását eredményezi.
Minden cserénél, vagy 15.000 km-enként érdemes ellenőriztetni a felnik állapotát.

Defektes gumik javítását is vállaljuk, amennyiben a sérülés mértéke (szúrt lyuk esetén maximum 6mm) azt lehetővé teszi. 
Egy tárgytól származó, több sérülést okozó feltárás esetén az autógumi nem javítható. Gyakori jelenség a szálszakadás, melynek során dudor látható a gumi külső oldalfalán, ebben az esetben is azonnal cserélni kell a sérült abroncsot a menetbiztonság visszaállítása érdekében.